سنگ سابی مرمریت

سنگ سابی مرمریت

ما در مجموعه برادران اجاقی به سنگسابی انواع سنگ ها از قبیل سنگ سابی مرمریت ، سنگسابی دهبید ، سنگ سابی سنگ چینی و … می پردازیم و همه نوع سنگ ها برای انجام خدمات سنگ سابی را داریم. البته که همانطور که می دانید سنگ سنگ های مرمریت نوع های متفاوتی دارد که برای کسب اطلاعات بیشتر ادامه مقاله همراه ما باشید.

سنگ سابی مرمریت

سنگ مرمریت اکثرا در رنگ های سفید – کرم – طوسی و … می باشد و سنگ مرمریت به دلیل استحکام و مقاومت بالایی که دارد معمولا در بناها ، پله ها ، راهرو ها ، کف سطوح و … به کار برده می شود. سنگ های مرمریت دارای مدل ها و طرح های متفاوتی دارد که در بازار به عنوان ها مختلفی شناخته می شود از قبیل : مرمریت هرسین ، مرمریت خوی ، مرمریت آباده و …

سنگ های مرمریت دارای زیبایی های خاصی است و در انواع سنگ های مرمریت ، مرمریت هرسین و خوی پرکاربردترین هستند و سنگ مرمر در برابر سنگ تراورتن محکم تر است.

سنگ سابی سنگ مرمریت یعنی صیقل دادن سنگ که باعث می شود پستی و بلندی های سنگ از بین برود و درخشندگی سنگ بیشتر می شود و به حالت شیشه ای شدن می رسد. و نکته ی قابل توجه برای کفساب ها اینکه سنگ مرمریت به دلیل تنوع و زیبایی بالایی که دارد جزو سنگ های گران قیمت محسوب می شود و در کفسابی آن نیز باید توجه بسزایی کرد.

در کفسابی سنگ مرمریت اول باید لقمه 36 و بعد 60 به کار گرفته شود و بعد از ساب دوم بتونه کاری انجام می شود. و درزهایی که وجود دارد را پر می کنیم بعد از مرحله بتونه کاری یک روز فرصت برای خشک شدن می دهیم و به کار خود ادامه می دهیم.تا لقمه سنگ به هزار ادامه پیدا کند و در نتیجه 9 لقمه سنگ در کفسابی مرمریت به کار گرفته می شود.

چه زمانی کفسابی سنگ مرمریت نیاز می شود ؟

1- زمانی که سنگ ها با هم مساوی نیستند. که اصطلاحا می گویند همطراز نمی باشند.

2- زمانی که سنگ ها کدر شده باشد و بخواهیم براق شوند.

3- زمانی که سنگ سوخته و یالکه جوهر نمک یا اسیدی روی آن ریخته شده باشد نیاز است که کفسابی صورت بگیرد.

4- زمانی که بازسازی ساختمان داشته باشیم و ملات ، رنگ ، گچ و … ریخته شده باشد و نیاز برای تمیز کاری شود.

5- اصولا برای انجام خدمات شفاف سازی سنگ مرمریت نیاز به کفسابی و سنگسابی می باشد.

کفسابی سنگ دهبید

معدن های مختلفی برای سنگ دهبید در کشور وجود دارد که معروف ترین معدن مربوط به 20 کیلومتری شهر دهبید می باشد.البته سنگ دهبید بسیار سنگ های خوشرنگی است که در بازار به رنگ های تیره و روشن و پلنگی موجود است. و این سنگ ها با توجه به نوع زیبایی منحصر به فردی که دارد با سنگ های مرمریت لته که به عنوان سنگ های وارداتی از ترکیه می باشد رقابت می کند .

سنگ سابی سنگ مرمریت

سنگ دهبید با توجه به کیفیت بسیار بالا و قیمت مناسبی که دارد با سنگ های خارجی و وارداتی از لحاظ کیفیت برابری می کنند.هر چقدر سایز سنگ دهبید کوچکتر باشد قیمت آن کاهش پیدا می کند. از سنگ های دهبید روشن در کف ساختمان ها استفاده می شود و از سنگ دهبید پلنگی در پروژه های خاص می توان از آن استفاده کرد و در انواع مختلفی است و در آخر سنگ دهبید تیره قابل مقایسه یا حتی می توان گفت که سرتر از سنگ امپرادو است.

انواع سنگ های دهبید : شامل سنگ دهبید اصلی – شایان – آراین – انگورک – ثمین – چاه مرغی – حسین آباد – زارعی و پرشین وایت می باشد و از ویژگی های بارز سنگ دهبید قابلیت بالای برای سابزنی دارد زیرا تراکم بالا و استحکام زیاد دارد.

کفسابی سنگ دهبید چگونه انجام می شود؟

معمولا ساب اول و دوم با لقمه سنگ های مربوطه زده می شود و سپس عمل بتونه کاری و رزین کاری انجام می شود و بعد از اینها ساب ایتالیایی مورد استفاده قرار می گیرد. پس از پایان کار کفسابی دهبید کیفیت سطح سنگ دهبید به بالاترین حد می رسد و با ساب های پشت سرهم زدن به سطح شیشه ای شدن سنگ می رسیم. و در نتیجه کفسابی سنگ دهبید در کمترین زمان به پایان می رسد.

کفسابی سنگ چینی

خدمات کفسابی سنگ های چینی توسط همکاران ما در مجموعه برادران اجاقی به بهترین نحو ممکن صورت می گیرد. و همانطور که می دانید سنگ های چینی جزو خانواده سنگ های مرمریت محسوب می شوند و بافتهای کریستالی دارد و مانند سنگ های دیگر زیبایی و ویژگی های خاص خود را دارد. و این سنگ از کانی هایی بی نظیر هماتیت ، کوارتز ، سیمونیت ، گرافیت و … تشکیل می شود .

با توجه به نام سنگ چینی ، خیلی از هموطنان ما احساس می کنند که سنگ چینی از کشور چین وارد ایران می شود ولی سنگ چینی کاملا ایرانی بوده و از معادن معروف آن در ایران می توان به سنگ چینی یزد ، سنگ چینی سیرجان ، سنگ چینی الیگودرز و … اشاره کرد. با توجه به این موضوع که سنگ های چینی در اثر عوامل درونی نظیر درجه حرارت و فشار دوباره متبلور شده اند و در نتیجه جزو سنگ های دگرگونی به شمار می روند.

رنگ این سنگها معمولا به صورت سفید و سفید با رگه های زرد رنگ می باشد از قدیم این سنگ ها در مناطق گرمسیری بیشتر استفاده می شده به دلیل این که نما را از گرما در امان نگه دارد از سنگ های چینی استفاده می کرده است.

ساب زنی سنگ مرمریت

از مزایای سنگ چینی می توان به :

1- مقاومت بالا در برابر سرما و یخبندان

2- جذب آب کم و مقاوم در برابر مواد شوینده و اسیدی

3- و از همه مهمتر قیمت مناسب این سنگ ها با توجه به کیفیت بالایی که دارد.

سنگ های چینی دارای دو عیب می باشد که 1- عدم وجود تنوع رنگی با توجه به این که سنگ چینی نوع خاصی از سنگ هاست. 2- چسبندگی کمتر ملات نسبت به دیگر سنگ ها می باشد.

با توجه به این که سنگ های چینی در منازل و راه پله ها استفاده می شود اگر نوع سنگ مصرفی که در کف ساختمان و راه پله ها استفاده شده باشد از نوع درجه یک باشد باعث می شود که در اثر کفسابی و سنگسابی ایتالیایی بسیار شکیل و بی نظیر تبدیل گردد و سنگ با کفسابی به حالت اولیه برمی گردد و در مواقعی سنگ ها در اثر کفسابی جذابیت و مرغوبیت بهتر از کارخانه را به خود خواهند گرفت.

با توجه به اینکه فعالیت متخصصان ما در مجموعه به کفسابی در کرج ، کفسابی در نوشهر ، کفسابی در اصفهان و … انجام می گیرد تا اینکه چگونه لکه های سنگ را پاک کرد تا بتوان سطحی بسیار تمیز و براق داشت.

کف سابی سنگ مرمریت

1 reply on “سنگ سابی مرمریت”

  • عباس فرد
    آگوست 2, 2023 at 5:14 ب.ظ

    سلام عصرتون بخیر
    شما رو یکی از اشناهامون به من معرفی کرده بود
    واقعا خوشحالم از اینکه شمارو انتخاب کردم ممنونم.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با استادکار کفسابی